Nie jest wcale powiedziane, że tylko profesjonalne agencje marketingowe albo firmy pozycjonujące będą w stanie zająć się pozycjonowaniem twojej własnej strony internetowej. Możesz bowiem robić to zupełnie sam! Jeżeli więc ostatnio zacząłeś się już nad tym zastanawiać, od razu przechodź do działania, bo nie ma na co czekać. Pozycjonowanie najlepiej wdrożyć niemalże bezpośrednio po otwarciu nowej strony internetowej. Tylko to narzędzie pozwoli ci uzyskać dla witryny wysokie pozycje w wyszukiwarce. A proces ten jest oczywiście czasochłonny. Im wcześniej go rozpoczniesz, tym szybciej dojdziesz do wymarzonego celu. Jak najbardziej możesz zająć się samodzielnie tym wszystkim, co wiąże się z SEO. Rób to jednak w oparciu o poniższy plan działania. Postępuj zgodnie z wskazanym schematem, aby twoje pozycjonowanie stron internetowych miało rzeczywisty sens.
Zwiększ swoją wiedzę w zakresie SEO
Najpierw musisz oczywiście zadbać o swoją wiedzę i najprawdopodobniej ją poszerzyć. Zapoznaj się ogólnie z tematem i powoli przechodź do bardziej szczegółowych zagadnień. Spróbuj się tym wszystkim wręcz zainteresować. Jeżeli podchodzisz do nauki z pasją, nowe wiadomości dosłownie same wchodzą ci do głowy i nie musisz się skupiać, aby cokolwiek zapamiętać. Potraktuj to jak nową wspaniałą przygodę i szansę na dodatkowy rozwój. Korzystaj z różnych źródeł informacji i ucz się dosłownie w każdej wolnej chwili. Pozycjonowanie stron internetowych w tym momencie jest dość modnym tematem, a dzięki temu wiedzę możesz czerpać niemalże ze wszystkiego. Korzystaj więc ze specjalistycznych stron internetowych, czytaj blogi prowadzone przez ekspertów od SEO, zacznij się udzielać na tematycznych forach dyskusyjnych i inwestuj w podręczniki oraz klasyczne książki. Staraj się też zawsze weryfikować rzetelność źródła, z którego czerpiesz informację. Jeżeli nie jesteś pewien, czy to, co właśnie przeczytałeś, jest prawdziwe, najlepiej zapytaj o to na jakiejś grupie o SEO w mediach społecznościowych.
Zacznij działać w praktyce
Najważniejsze jest oczywiście to, by tę całą zdobytą wiedzę teoretyczną umiejętnie przełożyć na praktyczne i efektywne działania. Nad swoimi umiejętnościami musisz więc pracować. Jako że jednak nie masz jeszcze żadnego doświadczenia i istnieje ryzyko, że twoje pozycjonowanie wręcz pogorszyłoby sytuację twojej strony, powinieneś ćwiczyć na takich portalach lub blogach, które nie mają dla ciebie zbyt dużej wartości. Mogą to być np. strony hobbystyczne. Jeżeli niczego takiego nie posiadasz, jesteś w stanie założyć zwykłego prostego bloga w przeciągu paru minut, posługując się wygodnymi i intuicyjnymi w obsłudze kreatorami stron www. Następnie zacznij bawić się taką stroną i śmiało testuj na niej rozmaite rozwiązania, o których wcześniej tylko czytałeś. Praktyka czyni mistrza. Gdy już poczujesz się na siłach, by pozycjonować swoją właściwą stronę internetową, od razu zaczniesz to robić.
Ucz się od innych
W świecie biznesu nie da się być tak zupełnie samodzielnym. Nawet jeśli pozycjonowanie stron internetowych rzeczywiście cię zainteresowało, nie możesz powiedzieć, że poradziłbyś sobie z nim lepiej od osoby, która zajmuje się SEO od dziesięciu lat. Ucz się od mistrzów. Korzystaj z ich porad, tworzonych przez nich treści, e-booków i internetowych poradników. W trakcie nauki czy nawet już podczas pozycjonowania strony na pewno pojawi się w twojej głowie mnóstwo wątpliwości. Czasami sam nie dasz sobie rady z pewnymi problemami. Trafisz na trudności, których nie zdołasz pokonać nawet przy pomocy internetowych poradników. Co wtedy? Otóż jest to idealny moment na to, by dołączyć do grup i forów internetowych związanych z tematem pozycjonowania stron internetowych. W tego typu miejscach znajdziesz mnóstwo odpowiedzi na nurtujące cię pytania. Zawsze też będziesz mógł otworzyć własny wątek i założyć nowy temat, by uzyskać jasne i pomocne wskazówki. Pozycjonowanie to taka dziedzina, która dosłownie łączy ludzi. Czasem musisz tylko pozwolić sobie pomóc.
Warto przeczytać
Strategia marketingowa – czym jest i w jakim celu się ją tworzy? Podstawowe wskazówki
Kreatywny copywriter – 5 sposobów, by obudzić w sobie wenę
Atrakcyjne zdjęcie – połowa sukcesu na stronach i aplikacjach randkowych