Czy wciąż opłaca się promować swoją firmę na Facebooku?

Ludzie otwierają, swoje firmy z roku na rok populacja własnej działalności rośnie, bardzo wysoko. Jednak nie każdy z danych to przedsiębiorców decyduje się na otwarcie firmy stacjonarnej, jednak i też te osoby, powinny wiedzieć, czy wciąż opłaci się płatna, jak i ta bezpłatna promocja swojej firmy na Facebooku. Mnóstwo osób szuka informacji związanych właśnie z tym pytaniem, jednak i nie ma jasnej i konkretnej odpowiedzi na te o to pytanie. Dziś dlatego to my rozwiniemy cały ten temat i podpowiemy Wam czy tak naprawdę, wciąż się to również opłaca.

Firmy Internetowe i korzyści w wielu dziedzinach

Firmy Internetowe w szczególności sklepy, czy sklepy w dropshippingu opierają się na reklamie w Internecie i nie ma tutaj nic dziwnego w tego typu zachowaniu. Jednak prowadząc, firmę w Internecie trzeba, dostać się do odbiorców, którzy preferują zakupy w ten o to sposób.

Rozwiniemy teraz najnudniejszy temat w całej dziedzinie marketingu, czyli statystyki.

Statystyki

Statystyki pokazują nam, że w danych to czasach (po upływie korona wirusa i w jego trakcie), aż 77 procent osób w Polsce zakupuje akcesoria i wiele więcej produktów, czy nawet usług w Internecie. Od 2020 do 2022 roku rynek e-commerce urósł bardzo mocno, ale za tym też i stworzył konkurencje, obecnie jest ponad 12 tysięcy nowych sklepów internetowych. Dlatego konkurencja rośnie, a starania pokazania się przeniosły, się w ów to Internet.

Sklepy Internetowe a Facebook

Jednak nasze pytanie brzmi, czy wciąż się opłaca promować na Facebooku typowo portalu społecznościowym największym w Polsce, a nie w całym Internecie. Z jednej strony tak z drugiej natomiast strony nie. Dlaczego tak?

Zasięg ograniczony na Facebooku jest bardzo niski na przykładzie paru stron firmowych, ale i nawet tych blogowych z dużą ilością obserwujących stron.

Przykład

Strona z 12 tysiącami polubień opublikuje post i bez jego płatnej promocji dotrze tylko i wyłącznie do maksymalnie od 1 do 1.5 tysiąca osób.

Strona z 100 polubieniami opublikuje post i bez jego o to płatnej promocji dotrze już od 1 do maksymalnie 10 osób.

Jak widzisz zasięg ograniczony na dane statystyki z roku 2020 – 2022 są bardzo marne. Dodatkowo bez udzielania płatnych promocji przemyślanych strategii komunikacji żadna nowo otwarta firma, sklep internetowy nie da rady zaistnieć na Facebooku.

Jednak POCZEKAJ TUTAJ JESZCZE JEDNĄ DANĄ CHWILE!

Nie wyłączaj tego artykułu, bo podaliśmy statystki. Wiemy jak ominąć dany ten proces. Dlatego zostań.

Facebook wprowadził po to reklamy płatne, aby, uciąć zasięg ograniczony do minimum jest to prawdą, ale są rozwiązania, przez które Twoja firma zdobędzie, dużo polubień a ze statystyk wychodzi, że taki zasięg będzie o wiele większy ten ograniczony, jak i ten płatny. Dlatego poznaj tajniki jak to zrobić.

Tajniki dotarcia do większej to też i  ilości osób

  1. Po pierwsze musisz pokazać się ze strony człowieka nie firmy.
  2. Po drugie musisz uzupełnić całkowicie swoją stronę na Facebooku.
  3. Po trzecie przemawiaj postami jak człowiek do człowieka.
  4. Po czwarte przekonaj swoich klientów do polubień, komentarzy, czy nawet i udostępnień.
  5. Po piątek przekonaj ich świetnymi zadbanymi i dobrze przyciętymi zdjęciami.
  6. Po szóste zastanów się nad strategią rozmowy i odpowiadania na problemy w komentarzach i ich rozwiązywaniu.
  7. Po siódme zadbaj o komfort klienta i łatwość nawiązania kontaktu.
  8. Po ósme zacznij stosować konkursy z wieloma nagrodami.
  9. Po dziewiąte zacznij stosować różne hashtagi i inne zachęty w postach.
  10. Po dziesiąte zacznij promować więcej postów za mniejsze kwoty, ale dobrze dobrane grupy docelowe a co najważniejsze mniej pieniędzy, ale więcej postów!

Czy Facebook się opłaca?

Jak na samym początku działań na tym social media nie. Nie opłaci się, ale musisz zacząć inwestować czas pieniądze dobrze dobrane treści, czy nawet zdjęcia a po pewnym czasie opłaci się. Dotrzesz do swoich potencjalnych klientów, którzy są na końcu lejka sprzedażowego i wówczas zamienisz ich w stałych klientów swojego mini biznesu. Czas trwania skutecznej kampanii reklamowej na Facebooku, przy dobrze dobranej strategii zajmie Ci to od 3 tygodni do 3 miesięcy a polubienia udostępnienia pytania odpowiedzi opinie i wiele więcej przyjdzie, do Ciebie a Ty wzmocnisz, swoją pozycję marki na rynku e-commerce. Zacznij tylko stosować zasady, podane wyżej!

Więcej artykułów dotyczących biznesu online, znajdziesz w serwisie www.inwestycyjny.pl.