Sprzedaż internetowa jest jedną z najlepszych i najwydajniejszych form prowadzenia firmy w obecnych czasach. Jednak wielu osobom, które do tej pory prowadziły sklepy stacjonarnie, ciężki może okazać się pozyskanie nowych klientów w sieci. Podobne problemy mogą napotykać nowe sklepy, które nie mają jeszcze żadnych stałych klientów. Wbrew pozorom utrzymanie przy sobie klienta w internecie jest naprawdę trudne.
Poznaj swojego klienta jak najlepiej
Wszystko, co będziemy oferować swoim klientom, musi być do nich dostosowane. Musimy poznać wiek naszej grupy docelowej, jej płeć, czas, jaki spędzają na przeglądanie social media, a nawet formę reklamy, która ma największe szanse do nich dotrzeć. Zależnie od tych czynników powinniśmy wybrać inne kanały komunikacji z nimi, inny sposób promowania swoich produktów, a nawet inny sposób prowadzenia swojego sklepu internetowego. Poza tym im więcej klientów poznamy dogłębnie, tym lepiej będziemy w stanie z nimi rozmawiać, dzięki czemu wzrosną nasze szanse na zdobycie wąskiego, ale stałego grona odbiorców naszych towarów czy usług.
Znajduj czas na interakcję z klientami
W social mediach najlepsze jest to, że możemy mieć stały kontakt z naszym potencjalnym klientem. Minus jest jednak taki, że osoby z nich korzystające przywykły do tego, że odpowiada im się szybko, najlepiej tuż po wysłaniu wiadomości. Dlatego dobrze jest ściągnąć sobie na telefon daną aplikację social media, na których mamy profile naszej marki, aby na bieżąco dostawać powiadomienia o nowych wiadomościach. Musimy wygospodarować sobie dziennie czas, który możemy poświęcić tylko i wyłącznie na odpowiadanie na pytania potencjalnych klientów, co pozwoli nam doprecyzować warunki panujące w naszym sklepie.
Regularnie pojawiaj się na swoich social mediach
Gdy budujesz markę, warto pokazać, że jesteś zaangażowany w jej rozwijanie i prowadzenie. W social mediach regularność jest niezwykle ważna, nie tylko, gdy prowadzimy w nich profil swojego sklepu, ale za każdym razem, gdy chcemy zdobyć stałych i zaangażowanych odbiorców. Nie bój się raz na jakiś czas wrzucić na swój profil zdjęcia, na którym elegancko prezentujesz swój produkt albo życzeń z okazji jakiegoś święta. Możesz też raz na jakiś czas wrzucić ciekawostkę związaną z twoją branżą albo historią twojego produktu. Pamiętaj też o odpisywaniu na komentarze twoich klientów, aby pokazać im, że czytasz każdą zostawioną przez nich wiadomość.
Warto przeczytać
Strategia marketingowa – czym jest i w jakim celu się ją tworzy? Podstawowe wskazówki
Kreatywny copywriter – 5 sposobów, by obudzić w sobie wenę
Atrakcyjne zdjęcie – połowa sukcesu na stronach i aplikacjach randkowych